Про деякі питання
організації виховної роботи у 2019-2020 н.р.
Основні завдання виховної
діяльності закладів освіти у 2019-2020 н.р. визначені Законом України «Про освіту», Указами
Президента України від 12.01.2015 № 5/2015 «Про Стратегію сталого розвитку
«Україна-2020», від 12.06.2015 № 334/2015 «Про заходи щодо поліпшення національно-патріотичного виховання дітей та молоді», від 18.05.2019 № 286/2019 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання»,
від 22.01.2016, «Про заходи з відзначення 100-річчя подій Української революції
1917-1921 років», Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 11.04.2018 № 281-р «Про схвалення Концепції підтримки та
сприяння розвитку дитячого громадського руху в Україні», від 20.03.2019 № 171-р «Про затвердження плану заходів на 2019-2022
роки з реалізації Концепції підтримки та сприяння розвитку дитячого
громадського руху в Україні», від 03.10.2018
№ 710-р «Про схвалення Концепції розвитку громадянської
освіти в Україні», наказами Міністерства освіти і науки України від
31.11.2011 № 1243 «Про
Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних
закладів України», від 28.05.2015 № 582 «Про схвалення Концепції
національно-патріотичного виховання дітей та молоді», від 16.07.2015 № 768 «Про національно-патріотичне
виховання в системі освіти»,
Концепції Нової української школи (схваленої рішенням Колегії МОН України від
27.10.2016р.), методичними рекомендаціями Міністерства освіти і науки України
2018 року «Щодо запобігання та протидії насильству», листом Міністерства освіти
і науки України № 1/9-414 від 27.06.2019 «Деякі питання щодо створення у
2019-2020 н. р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та
учнівської молоді ціннісних життєвих навичок, Лист МОН
від 16.08.2019 №1/9-523 “Про національно-патріотичне виховання у закладах
освіти у 2019/2020 навчальному році”, Лист МОН від 23.08.2019 №
1/9-531 “Щодо ціннісно орієнтованої тематики проведення Першого уроку та
навчання у 2019/2020 навчальному році”
Організація
виховного процесу в закладах загальної
середньої освіти
Особливістю
Нової української школи є організація такого освітнього середовища, що
сприятиме вільному розвитку творчої особистості дитини. З
цією метою змінюються просторово-предметне оточення, програми та засоби
навчання. У Новій українській школі зростає частка проектної, командної,
групової діяльності у педагогічному процесі. Планування і дизайн освітнього
простору школи спрямовуються на розвиток дитини та мотивації її до навчання.
Виховну
роботу зі школярами варто спрямувати
відповідно до вимог сучасних рокомендацій та нормативних документів, формуючи
основні компетенції та загальнолюдські ціності.
Принципи
реалізації завдань виховної роботи у навчальних закладах повинні бути такими:
визнання того, що кожна дитина талановита. Заборона будь-яких
форм дискримінації;
цінність дитинства;
радість пізнання. Організація пізнавального процесу, що
приноситиме радість дитині. Широке використання в освітньому процесі
дослідницької та проектної діяльності;
розвиток вільної особистості;
розвиток у дітей самоповаги та впевненості у собі;
Формування здорового способу життя і створення умов для
гармонійного фізичного та психоемоційного розвитку;
Створення атмосфери довіри та самоповаги. Перетворення
школи на безпечне місце, без насильства та цькування;
формування морально-етичних цінностей. Утвердження
людської гідності учня/учениці;
виховання чесності, відваги, наполегливості, доброти,
справедливості;
плекання любові до рідного краю, української культури;
формування активної громадянської позиції та шанобливого
ставлення до Української держави.
Педагогам закладів освіти рекомендовано:
планувати і організувати позакласну роботу з дітьми, підлітками, молоддю в
школі на основі традицій, специфіки освітнього закладу, індивідуальних
особливостей школярів;
налагодити співпрацю з колективами установ культури,
спортивними товариствами, творчими спілками, громадськими об'єднаннями, сім’єю
через розвиток мережі гуртків, секцій, клубів, об'єднань за інтересами із
запрошенням до роботи з ними кваліфікованих спеціалістів, працівників науки,
культури, мистецтва, учасників та героїв АТО, їх сімей, спортсменів, тренерів,
пенсіонерів, студентів, батьків;
здійснювати зв'язок педагогічного колективу школи з
дитячими, юнацькими, молодіжними об'єднаннями, організаціями, організувати
літній відпочинок та оздоровлення учнів у школі;
вживати заходів щодо попередження бездоглядності та
правопорушень серед неповнолітніх, здійснювати індивідуальну роботу з дітьми з
особливими потребами та їх сім’ями, дітьми з «груп ризику», надавати
консультативну допомогу батькам, педагогічним працівникам;
вивчати індивідуальні особливості школярів, дбати про
розвиток їхніх здібностей, талантів на основі задатків та обдарувань, особистим
прикладом утверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі: правди,
справедливості, гуманізму, доброти, патріотизму, працелюбства, інших
доброчинностей, виховувати в учнів повагу до батьків, жінки,
культурно-національних, духовних, історичних цінностей України, країни
походження, дбайливе ставлення до навколишнього середовища, готувати вихованців
до свідомого життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами,
етнічними, національними, релігійними групами, додержуватися педагогічної
етики, поважати гідність учнів, захищати їх від будь-яких форм фізичного або
психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, іншим
шкідливим звичкам, пропагувати здоровий спосіб життя.
Важливо зорганізувати проведення виховних заходів із
залученням громадських та волонтерських організацій та з використанням сучасних
форм і методів роботи з батьками, проведення культурно-мистецьких фестивалів,
концертів, етнографічних експедицій, конкурсів української патріотичної пісні.
Забезпечити організацію волонтерської діяльності педагогів,
учнів, батьків, яка через конкретну практичну діяльність сприяє встановленню
соціальних зв’язків дітей з воїнами Збройних Сил України, опануванню дітьми
новими навичками, формуванню у них прагнення до відповідальної патріотичної
поведінки, моральних та духовних якостей, світогляду справжнього громадянина
України.
Кожного
року 1 вересня українська громадськість відзначає День знань – день початку
нового навчального року. Державним святом його проголошено з 1 вересня 1984
року. Традиційно свято супроводжувалося урочистими заходами – шкільними
лінійками, на яких були присутні всі учні, вчителі, запрошені гостіМіністерство
освіти і науки України рекомендує відійти від стандартного проведення «першого
дзвоника» у форматі лінійки.
Рекомендовано
ознайомитися з матеріалами: День знань у світі: в кого свято, в кого – будень
Читайте більше тут:
Перший
урок у 2019/2020 н.р. може бути присвячений інтеграції України з Європейським
союзом, формуванню в учнів європейських цінностей. Розробки заходів: https://erudyt.net/vixovni-zaxodi/konspekti-do-1-veresnya..
Відповідно до Закону України
«Про освіту» теми та форми проведення Дня знань та Першого уроку
навчальний заклад обирає самостійно.
Комментариев нет:
Отправить комментарий