ПРОТОКОЛ
02.09. 2016 №
1
Засідання методичного об’єднання класних керівників
Стратегічні
напрямки виховання у вимірах сьогодення
Голова – Яновець
О.П.
Секретар –. Грабовська
І.М.
Присутні: Делікатна Л.В., Грабовська
І.М., Стефаненко В.А., Вялова О.П., Мураховська-Казьмірук Л.В., Фурик Л.В.,
Яновець О.П., Даровенко О.В., Ковальчук
О.С.
Порядок денний:
1. Про обрання секретаря МО(Голова МО, Яновець О.П.).
2. Про результати виховної роботи у 2015-2016 н.р.(Голова МО, Яновець О.П.).
3. Про обговорення і затвердження плану роботи МО класних
керівників з пріоритетним напрямом національно-патріотичного виховання на 2016-2017 н.р. (Голова МО, Яновець О.П.).
4. Про обговорення і затвердження планів роботи класних
керівників з у рахуванням вивчення ціннісного ставлення до сім’ї, родини, людей
(родинно-сімейне виховання) на І семестр 2016-2017 н.р. (Заступник директора з
НВР, Ковальчук О.С.).
5. Про опрацювання офіційних документів:
·
Закон
України «Про освіту», «Про загальну
середню освіту», «Про охорону дитинства»
·
Концепція
національно-патріотичного виховання дітей та молоді відповідно до наказу МОНУ від 16.06.2015 № 641
·
Програми
«Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів ЗНЗ», затвердженої МОНУ
31.10.2011 № 1243 (Заступник директора з НВР, Ковальчук О.С.).
6. Про розвиток творчих та інтелектуальних здібностей учнів,
залучення дітей до діяльності гуртків та секцій за інтересами.(класний керівник
6 класу Мураховська-Казьмірук Л.В.)
7.
Про місце родинно-сімейного
виховання у процесі соціалізації особистості (доповідь класного керівника 9 класу Стефаненко В.А.)
8.
Про
ідеї, тези, пропозиції щодо проведення районного МО класних керівників на тему
«Технології виховної діяльності класних керівників: розвиваємо національну
систему виховання»
І. СЛУХАЛИ:
Голова МО - Яновець О.П. запропонувала обрати секретаря МО. Запропонувала
кандидатуру класного керівника 2 класу Грабовської І.М.
ВИРІШИЛИ:
1.Шляхом відкритого
голосування секретарем МО класних керівників обрати класного керівника 2 класу
Грабовську І.М
ІІ. СЛУХАЛИ:
Голова МО - Яновець О.П. проаналізувала роботу методичного об’єднання
класних керівників за 2015-2016 н.р. наголосила на тому, що всі класні
керівники організовували роботу відповідно до обраної теми, керувалися
нормативно-правовими документами. Належна робота проводилася з молодими
класними керівниками. Були проведені на належному рівні відкриті виховні
заходи. Яновець О.П. зазначила, що керівники зі своїми учнями брали активну
участь у Всеукраїнських, обласних, районних, шкільних операціях, конкурсах, акціях. Планування роботи методичного об’єднання
здійснювалось на діагностичній основі, що дозволило виявити недоліки у
практичній діяльності кожного педагога та виробити шляхи їх подолання. В результаті проведеної роботи зріс рівень вихованості
учнів, створились умови щодо виявлення індивідуального підходу до кожної
дитини, зміцніла співпраця учителів і органів шкільного самоврядування, класних
керівників і батьківської громадськості. Голова зазначила, що аналіз підсумків
роботи МО показує, що поставлені завдання в основному виконані.
ВИРІШИЛИ:
2.1. Роботу методичного об’єднання класних керівників вважати задовільною.
2.2. Надалі працювати на належному рівні, враховуючи пріоритетні напрямки
роботи, життєву ситуацію.
ІІІ.СЛУХАЛИ:
Голова МО - Яновець О.П. ознайомила з планом роботи МО класних керівників з
пріоритетним напрямом національно-патріотичного виховання на 2016-2017 н.р..
Запропонувала затвердити поданий план роботи.
ВИРІШИЛИ:
3.1. Затвердити план роботи МО
класних керівників з пріоритетним напрямом національно-патріотичного виховання
на 2016-2017 н.р.
ІV. СЛУХАЛИ:
Ковальчук О.С. –
заступник директора з навчально-виховної роботи – наголосила, що планувати
роботу класного керівника потрібно з урахуванням вивчення ціннісного ставлення
до сім’ї, родини, людей (родинно-сімейне виховання) на І семестр 2016-2017 н.р., за основу взяти комплексний план реалізації
основних орієнтирів виховання.
ВИРІШИЛИ:
4.1. Затвердити план роботи класних керівників з урахуванням
вивчення ціннісного ставлення до сім’ї, родини, людей (родинно-сімейне
виховання) на І семестр 2016-2017 н.р.
V. СЛУХАЛИ:
Ковальчук О.С.,
ЗНВР, зауважила, що Основні завдання виховної діяльності сучасних закладів
освіти визначені Законами України «Про правовий статус та вшанування пам’яті
борців за незалежність України у XX столітті», «Про увічнення перемоги над
нацизмом у Другій світовій війні
1939-1945 років»; указами
Президента України від
12.01.2015 № 5/2015 «Про Стратегію сталого
розвитку «Україна-2020», від
24.03.2015 № 169/2015 «Про заходи з відзначення у 2015 році 70-ї річниці Перемоги
над нацизмом у Європі та 70-ї річниці завершення Другої світової війни», від
12.06.2015 № 334/2015 «Про заходи щодо поліпшення національно- патріотичного
виховання дітей та молоді»,
від 12.08.2015 № 471/2015 «Про заходи у зв’язку
з 75-ми роковинами трагедії Бабиного Яру», від 13.10.2015 № 580/2015 «Про
Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді
на 2016-2020 роки», від
09.11.2015 № 633/2015 « Про відзначення у
2015 році Дня Гідності та Свободи», від
03.12.2015 № 675/2015 «Про відзначення 25-ї
річниці незалежності України», від 30.12.2015
№ 731/2015 «Про відзначення
у 2016 році
Дня Соборності України»,
від 22.01.2016 № 17/2016 «Про заходи з відзначення 100-річчя подій
Української революції 1917-1921 років», від 15.03.2016 № 94/2016 «Про
відзначення 20-ї річниці Конституції України», від 08.04.2016 № 130/2016 «Про
відзначення у 2016 році Дня пам’яті та примирення і 71-ї річниці перемоги над
нацизмом у Другій світовій війні»; постановами Верховної Ради України від
12.05.2015 № 373-VIII «Про
вшанування героїв АТО та вдосконалення національно-патріотичного виховання
дітей та молоді», від
22.07.2015 № 524 «Про
утворення Міжвідомчої комісії
з питань національно-патріотичного виховання»; розпорядженнями Кабінету Міністрів України від
23.09.2015 № 998-р «Про заходи з увічнення пам’яті захисників
України на період до 2020 року», від
25.12.2015 № 1400-р «Про
затвердження плану заходів щодо національно-патріотичного виховання молоді
на 2016 рік», від 13.01.2016 №
3-р «Про затвердження плану заходів із відзначення у 2016 році Дня Соборності
України», від 05.05.2016 № 348-р «Про затвердження плану заходів щодо
вшанування Дня пам’яті жертв геноциду кримськотатарського народу», від
11.05.2016 № 372-р «Про затвердження
плану заходів з підготовки та відзначення 20-ї річниці Конституції
України», від 27.05.2016 № 418-р «Про
затвердження плану пріоритетних дій Уряду на 2016 рік», наказах Міністерства освіти і науки України від 28.05.2015 № 582 «Про
схвалення Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді», від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно- патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо
реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та
методичних рекомендацій
щодо
національно-патріотичного
виховання y загальноосвітніх навчальних
закладах», від 16.07.2015 № 768 «Про національно-патріотичне виховання в системі освіти».
ВИСТУПИЛИ:
Яновець О.П –
педагог – організатор – проаналізувала Концепцію національно-патріотичного
виховання дітей та молоді, наголосила на можливих заходах щодо реалізації концепції національно - патріотичного
виховання, проаналізувала методичні рекомендації щодо
національно - партріотичного виховання. Запропонувала разом опрацювати
Інструкцію щодо ведення журналів.
ВИРІШИЛИ:
5.1.Роботу організовувати відповідно до Концепції національно-патріотичного виховання дітей та
молоді; Декларації прав дитини, Закону України «Про загальну середню освіту.
5.2. Керуватися у роботі Додатком до листа Інституту модернізації
змісту освіти від 25.07.2016 № 2.1/10-1828
VІ. СЛУХАЛИ:
Класний керівник 6 класу Мураховська-Казьмірук
Л.В. зауважила, що важлива роль у вихованні учнів, розширенні й поглибленні
їхніх знань, розвиткові творчих здібностей належить спеціально організованій
виховній роботі у позанавчальний час. Таку роботу називають позакласною та
позашкільною. Принципи роботи: захопити, зацікавити,
вселити впевненість у своїх силах,допомогти
здобути міцні знання, мислити,створити
умови для творчого розвитку особистості
ВИСТУПИЛИ:
Голова МО - Яновець
О.П. зазначила, що цьогоріч буде працювати гурток образотворчого мистецтва
«Візерунок» (кер.Делікатна Л.В.), а також в позаурочний час функціонує
футбольна секція.
ВИРІШИЛИ:
6.1..Залучати дітей до діяльності гуртків та секцій за інтересами.
VІІ.
СЛУХАЛИ:
Класний керівник 9 класу Стефаненко В.А відзначила, що сімейне виховання є
невід'ємною частиною національної системи освіти і виховання. З його допомогою
в сім’ї як вічному загальнолюдському мікросередовищі життєдіяльності декількох
поколінь людей починається процес соціалізації особистості, здійснюється
передача дітям накопиченого людством, родоводом і батьками досвіду,
закладаються основи громадянських, трудових і моральних принципів і норм
поведінки, здійснюється підготовка дітей до самостійного сімейного життя. Під
сімейним вихованням у вузькому змісті слова (виховною діяльністю батьків) нами
розуміється взаємодія батьків з дітьми, яка ґрунтується на родинній
інтимно-емоційній близькості, любові, турботі, повазі і захищеності дитини і
сприяє створенню сприятливих умов для задоволення потреб у повноцінному
розвитку і саморозвитку особистості дитини. Суб'єктом сім’ї і
сімейного виховання є особистість дитини (з моменту народження до досягнення
18-літнього віку). У системі сімейних відносин дитина не тільки почуває вплив
на неї батьків і старших членів сім’ї, але, у свою чергу, також активно впливає
на батьків, членів сім’ї, їхній образ життєдіяльності і стиль сімейного
виховання. При гуманістичному стилі сімейного виховання як процесі
міжособистісної взаємодії батьків і дітей (суб'єкт-суб'єктивна взаємодія)
створюються необхідні умови для самостійного повноцінного розвитку дитини як
суб'єкта сімейної життєдіяльності, особистості, індивідуальності.
ВИСТУПИЛИ:
Фурик
Л.В., класний керівник 3 класу, зауважила, що цілеспрямоване та комплексне
вивчення сучасного стану сімейного виховання в сім’ї дозволяє виділити найбільш
актуальні педагогічні проблеми, вирішення яких потребує спеціальної підготовки
батьків, фахової допомоги спеціалістів та наукового забезпечення на
теоретичному та практичному рівнях, яке включатиме розробку концепції сімейного
та родинного виховання, створення та впровадження в життя інтегрованих програм,
спрямованих на допомогу сім’ї. До таких
педагогічних проблем відносяться, у першу чергу, відсутність єдиної стратегії
виховання дитини, недооцінку етапу дошкільного віку в розвитку особистості,
нерозуміння його самоцінності та унікальності, недостатню готовність молодих
батьків до виконання виховної функції, причина якої криється в обмежених
знаннях з вікової педагогіки, психології та фізіології, що виявляється в
навичках догляду та вміннях спілкуватися з дітьми, в некритичному ставленні до
особистої педагогічної діяльності та здатності до прогнозування виховного
процесу в сім’ї і його наслідків. Як окремі педагогічні проблеми сім’ї
розглядаються можливості батьків у користуванні методами сімейного виховання
дошкільників, особистісну поведінку батьків, яка не завжди є педагогічно
доцільною та спровоковану нею особистісну поведінку дітей, особливості
первинної соціалізації, дитячої субкультури, вплив засобів масової інформації
та індустрії розваг на формування особистості дитини. Ці проблеми ґрунтуються
на рівні сформованості педагогічної культури молодих батьків, тому логічно
постає проблема його підвищення. Характерною
особливістю сучасних сімей, зокрема молодих, є недостатня можливість
якісно-виконувати ряд своїх функцій (побутову, виховну, рекреативну тощо). Це
спричинює складнощі внутрішньосімейних стосунків, зростання кількості
конфліктів, порушення загального мікроклімату сім’ї. Ці та інші причини, а
також непідготовленість молоді до сімейного життя лежать в основі тенденцій
формування виховної функції сучасної молодої сім’ї.
ВИРІШИЛИ:
7.1.Належну увагу приділяти батьківським всеобучам, зборам.
7.2. Проводити родинні свята.
7.3.Залучати батьків до організації та проведення позакласної та
позашкільної роботи.
VІІІ. СЛУХАЛИ:
Яновець О.П., голова МО,
зазначила, що в першу середу листопада на базі НВК відбудеться районний семінар
класних керівників на тему: «Технології
виховної діяльності класних керівників: розвиваємо національну систему
виховання».
ВИСТУПИЛИ:
Грабовська І.М. запропонувала провести декілька майстер-класів на
народознавчу тематику.
Яновець О.П., запропонувала попросити допомоги батьків у підготовці та
проведенні семінару.
ВИРІШИЛИ:
8.1.
Розпочати підготовку до семінару відповідно до
запропонованої теми.
Голова
О.П. Яновець
Секретар І.М.
Грабовська
Комментариев нет:
Отправить комментарий